Thursday, 5 December 2013

kita dah besar

assalamualaikum :)

hai bloggie 

hmm satu lagi entry sedih dari aku. eh tak lah sedih tapi lebih kepada nak naikkan balik semangat aku yang kian merundum dek kerana faktor sekeliling dan juga test. haaaa.
betul, degree life memang beza dengan time diploma dulu. stress dan stress. hmm, sebenarnya schedule management tu yang kena betul. timing bila nak siapkan kerja, bila nak submit kerja tu yang perlu kot. aku bila dah akhir-akhir sem ni baru lah dapat rentak. tak la serabut dengan kerja sangat bila dapat manage timing tu ha. 

apa yang kita dapat tak semestinya apa yang kita nak, apa yang kita nak tak selalu kita dapat kan? Allah tahu apa yang terbaik untuk kita :) 
percayalah, apa yang jadi ada hikmahnya. Allah takkan bagi dugaan yang hambaNya tak mampu tanggung. seberat manapun masalah kita tu kita boleh atasi nya. jangan putus asa :)

kebahagian bukan untuk ditunggu. kalau kita tunggu bahagia tu datang sendiri memang tak la kan. kalau tunggu orang nak bahagiakan kita lagi la susah. so, cari lah bahagia tu sendiri, bina kebahagiaan tu, sekaligus mana lah tahu boleh bahagiakan orang lain jugak. kan dapat pahala tu :)

for my beloved friends farhana and sabrina. 
aku tahu masalah korang lain-lain tapi be strong okay. jangan jadi pondan sangat. aku ni tak la terer sangat nak nasihat, tapi dengar dan ikut jelah nasihat aku ni. hee tibe kan? haihh tadi macam banyak sangat nak buat dedikasi tapi time taip ni la lupa. hehe

k lah. got to sleep.



assalamualaikum
bye bloggie :)

No comments:

Post a Comment