Monday, 20 June 2011

selamat hari bapa, apak :'(

semalam 19 jun hari bapa tau. aku dah wish kat ayah. tapi bile pikir2 balik aku rase terkilan sebab aku teringin nak wish kat arwah apak. aku mengaku kot selama hayat arwah aku tak pernah wish. dulu aku kecik lagi macam tatau pun betapa besarnye makna hari bapa tu. tapi sekarang aku rindu apak. aku teringin nak wish ' selamat hari bapa, apak ! ' teringin nak makan kek ngan apak. nak belikan apak hadiah. nak pegi jalan jalan ngan apak. dulu tu semue aku tak hargai pun. sekarang dah hampir 4 tahun apak tade aku nyesal kot. tiap kali tgk pakcik2 yang sebaya ngan apak, kerinduan mencengkam kalbu. cewwah ! hee tapi betul, ta tipu.  rindu nak dengar apak panggil ' adik ', rindu nak dengar apak nyanyi ' 3 malam koi cari aok ' (suke2 je apak ubah lirik ) , rindu jugak nak dgr apak takbir raye :(

apak :(

apak hero adik selama lamanya 

tangan sape yg nak pimpin adik lintas jalan 



ketika kejauhan 
                                                  masihku hangat kasihmu ayah
betapaku rindukan redup wajahmu
hadir menemaniku
terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan bagaikan tiada keresahan
walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian
ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku erti kekuatan
terpancar kebanggaan dalam senyummu
melihatku berjayabilaku kegagalan
tak kau biarkanaku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan
tak dapatku bayangkan hidupku ayah tanpa engkau disisi
semua kasih sayang yang kau curahkan tersemat dihati


sayang apak
untuk arwah ayahanda tercinta
mazalan bin mohamed said
alfatihah
semoga apak ditempatkan di tempat orang orang beriman
amin

p/s : 29 julai genap 4 tahun arwah meninggalkan kami :(



No comments:

Post a Comment