Thursday, 15 December 2011

we are the perfect two :)

You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain
And I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first
date
You can be the hero
And I can be your sidekick
You can be the tear That I cry if we ever
split
You can be the rain from the cloud when it's
stormin'
Or u can be the sun when it shines in the
mornin'

Don't know if I could ever be Without you
'Cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see That
we're all we need
Cause you're the apple to my pie (pie)
You're the straw to my berry(berry)
You're the smoke to my high (high)
And you're the one I wanna marry (mary)
Cause you're the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

You can be the prince and I can be your
princess
You can be the sweet tooth I can be the
dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the
pages
You can be the vodka and I can be the
chaser
You can be the pencil and I can be the
paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as were together

Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya

I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for u)
U take the both of us (of us)
And were the perfect two
Were the perfect two
Were the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

untuk awakk :)

Tuesday, 4 October 2011

kasihnya ibu :') - menangis weyh

Mak pandang jenazah abang yang terbaring kaku. Walaupun muka sembap, perut membusung, namun mak nampak ketenangan pada wajah abang.

Mak ambil pisau. Mak potong baju-T yang tersarung pada tubuh abang, baju terkahir yang abang pakai, Mak terpaksa potong kerana kerana baju itu tidak muat untuk melalui perut abang yang 'buncit'.


Tapi, mak akan simpan baju itu. Mak tak cuci, sesekali boleh mak cium baju itu, sekadar pengubat rindu di hati. Kemudian abah kendong tubuh abang ke pangkin yang telah disediakan. Lalu abah dan mak mendikan jenazah abang. Hanya kami berdua. Mak tak mahu orang lain. Biar tangan abah dan mak yang menjiruskanair buat kali terakhir pada tubuh kecil abang.

Mak nampak anak mata abah, berkaca-kaca, setitis dua air matanya tumpah, mengalir di pipi, tapi cepat-cepat abah sapu dengan lengan sasanya.

"Bang, jangan menangis. Kita selesaikan hingga ke titisan terkahir," begitulah kata mak pada abah.

Setelah abang dimandikan, mak bantu abah kapankan jenazah abang. Pun hanya kami berdua juga. biar tangan kami saja yang memakai dan membalutkan kain terakhir pada tubuh abang.

"Kakak, jangan menangis. tak baik buat abang macam tu!"

Itu pesan mak semasa kakak-kakak mahu mengucup dahi abang buat kali terakhir. Abah pula selepas mengucup dahi abang, cepat-cepat abah menjauh memalingkan muka.

Mak nampak air mata abah berjuntaian membasahi pipi. Dan buat kali terakhir itu juga, mak usap dahi abang. Mak senyum, lantas kucup dahi abang.

Mak bisikkan: "Abang tunggu mak di syurga ya!"

Akhirnya, wajah abang 'ditutup'. Kami sembahyangkan abang buat kali terakhir. Ramai betul jemaah yang turut serta. Setelah itu, kami bawa abang ke tanah perkuburan.

Abah masuk ke dalam liang lahad untuk menyambut jenazah abang. Alhamdulillah, semua kerja dipermudahkan. Abang sudah selamat di sana.

Bertubi-tubi mak terima ucapan takziah daripada tetamu yang datang. Abang nak tahu, ada satu soalan yang mereka tanyakan pada mak.

Soalan itu asyik terngiang-ngiang di telinga mak. Tanya mereka: "Kakak uruskan jenazah anak kandung sendiri, tapi setitis air mata tak jatuh ke pipi? Kenapa kakak tidak menangis?" Itulah soalan mereka.

Mereka hairan kenapa mak tidak menangis, sebaliknya bibir mak tidak lekang dengan senyuman. Kenapa mak masih mampu tersenyum di saat memangku sekujur tubuh yang pernah berada dalam rahim mak dulu? Empat tahun dua bulan mak membesarkan Abang. Mak selak helaian demi helaian paparan kertas dalam diari yang sedikit usang itu. Aduh! Banyak sungguh memori yang tercatat di dalamnya. Membacanya bagaikan meruntun jiwa mak kembali mengenangkan perjalanan derita Abang sejak lahir hingga menghembuskan nafas terakhir. Mata mak terpaku pada catatan peristiwa lebih kurang tiga bulan sebelum Abang pergi. Mak rasa, di sinilah terkandung jawapan yang mak cari-cari. Jawapan untuk soalan yang mereka tanya kenapa mak tidak menangis?

Mak akan bacakan sedikit rentetan diari ini supaya mereka tahu kenapa mak tidak menangis, sayang.

Januari 2011- Perut Abang semakin membusung kerana hati membengkak. kata doktor, semua organ dalaman Abang sudah rosak, sudah 'reput'. Tidak boleh diselamatkan lagi. Tidak mengapa. Hati mak berkata, cukuplah! Tidak akan ada lagi pembedahan untuk Abang.

26 Februari 2011- Hari ini ulang tahun ke-4 abang. Dua hari sebelum itu, mak tanya, abang nak kek apa? Abang jawab, nak kek lori sampah! Hah Hah.. Tergelak mak. Abang suka sangat melihat lori sampah yang lalu setiap pagi depan rumah. Sebab itu abang nak kek bentuk lori sampah, Puas mak dan abah melilau sekitar Kuala Lumpur , tetapi tak jumpa kek macam tu. Tak ada yang sanggup buat kek macam yang Abang minta. Mak kecewa! Selama ini, mak tunaikan apa saja permintaan Abang, tapi kali ini mak gagal. Mak belikan kek coklat strawberi sebagai pengganti. Dengan perut membusung, dada berombak kerana sukar bernafas, Abang masih tersenyum dan nampak ceria melayan rakan-rakan yang datang, sama-sama menyanyikan lagu hari jadi abang. Dan ketika itu, hati mak sudah terdetik, mungkin ini hari jadi abang yang terakhir.

7 Mac 2011- Keadaan abang semakin kritikal. Perut abang semakin membesar. Abang tidak mampu untuk bergerak dan lebih banyak terbaring serta asyik sesak nafas. Mak semakin tidak tahan melihatkan keadaan Abang sebegini rupa. Mak bawa Abang ke IJN, rumah 'kedua' abang sepanjang tempoh hayat Abang. Kata doktor, tiada apa yang boleh dilakukan lagi. Abang hanya menanti waktu. mak angguk perlahan-lahan. Mak redha dengan ketentuan ilahi. Dalam hati mak juga terdetik, masa Abang sudah tidak lama lagi. Para ibu di wad tersebut asyik bertanya pada mak, macam mana dengan keadaan Abang? Mak cuma mampu untuk jawab, "InsyaAllah, Abang akan sihat!" Mak terpaksa cakap begitu pada mereka, sebab mak tidak mahu mereka semua lemah semangat jika mereka tahu Abang sudah tiada harapan lagi. Mereka pun sedang bertarung dengan ujian Allah apabila anak-anak yang dikasihi ditimpa penyakit. jadi biarlah jawapan yang mak beri itu kedengaran manis pada telinga mereka. Pahitnya, biarlah mak sendiri yang telan.

13 Mac 2011- Hari ini merupakan hari Ahad. Mak pinta kebenaran doktor untuk bawa Abang pulang kerumah . Doktor izinkan. Biarlah Abang habiskan waktu-waktu terakhir bersama keluarga. Dan disaat-saat akhir ini, mak mahu tunaikan apa saja permintaan Abang. Di rumah, setiap hari mak akan tanya, "Abang nak apa harini?"

Mak masih ingat pada suatu pagi, abang menjawab, "Mak, Abang nak naik kereta bomba!"

Mak termenung dengar permintaan Abang. Bila abah pulang ke rumah, terus mak ajak abah keluar. Abah tanya pergi mana?

Mak jawab, "Balai bomba!"

Sampai di situ, mak meminta izin daripada pegawai bomba. Mak kata padanya, Abang teringin sangat nak merasa naik ke dalam trak bomba. Pegawai itu cuma garu-garu kepala, kemudiannya menggeleng-gelengkan kepala. Belum sempat pegawai bomba itu menjawab, lantas mak tarik baju Abang ke paras dada.

Separuh berbisik, mak beritahu pegawai itu, "Encik, ini anak bongsu saya dan hanya menanti masa untuk 'pergi'! Benarkan saya tunaikan impian terakhirnya ini!" Bila lihat perut Abang yang buncit dan dada dipenuhi kesan parut dan jahitan, pegawai itu tidak tunggu lama. Terus dicapainya kunci, dibuka pintu salah satu trak bomba itu. Lantas dia terus dukung Abang dan letakkan Abang ke atas tempat duduk bahagian pemandu. Abang nampak gembira sangat biarpun cuma 15 minit abang di dalam trak itu. Tetapi Abang tidak perasan, ketika itu mak palingkan muka selama lima saat. Sekadar mahu mengelap titisan air mata yang mula bertakung.

Hari lain, mak tanya lagi pada abang, "Abang nak apa?"

Abang pun jawab: "Abang nak naik lori sampah!" Mak dukung Abang, tunggu depan rumah. Bila lori sampah lalu pagi itu menjalankan rutinnya mengutip sampah, Mak tahan lori itu.

"Encik, anak saya teringin naik lori ni. Boleh izinkan sebentar?" Pekerja itu tertawa mendengar kata-kata mak. Kemudian, mak angkat baju Abang dan beritahu perkara sama. Terus berubah mimik wajah mereka. Segera mereka angkat Abang, letakkan di tempat duduk pemandu. Ada antara pekerja itu yang memalingkan muka, tak sangup untuk melihat Abang lama-lama. Sedih agaknya. Begitulah seterusnya. Setiap hari, mak akan tanya pertanyaan yang sama. Kalau Abang nak tengok gajah, mak akan bawa Abang pergi zoo. Walaupun abang tak larat jalan, tak apa.

Mak dan abah tidak kisah, kami silih berganti dukung Abang. Abang pinta nak tengok burung, mak bawa Abang ke taman burung. Abang nak main permainan robot, mak bawa ke kompleks beli-belah yang ada permainan seperti itu. Ke mana saja Abang nak pergi dan apa sahaja yang Abang inginkan, semuanya mak tunaikan! Setiap hari juga mak tanya Abang nak makan apa. Macam-macam Abang teringin nak makan. Murtabak, nasi paprik, milo ais, cendol, air tebu, air bandung , rojak dan macam-macam lagi, semuanya mak tunaikan walaupun makanan itu Abang pinta pada pukul 3.00 pagi.

Mak tahu dan faham, masa Abang bersama mak dan abah semakin suntuk!

27 Mac 2011- Abang semakin kritikal! Abang sudah tidak mampu untuk berkata-kata, apatah lagi untuk bergerak seperti biasa. Mata Abang kuyu dan Abang hanya mampu terbaring sambil memeluk Aina, anak patung kesayangan Abang. Mak segera pinta abah bawa Abang ke hospital.

"Kali ini kita bawa abang ke IJN, tapi kita mungkin akan keluar dengan tubuh abang yang sudah tidak bernafas!" Itulah kata-kata mak pada abah sebelum bertolak ke IJN. Mak mahu abah bersedia dan redha jika apa-apa berlaku. Sampai di IJN, abang terus ditempatkan di wad khas untuk pesakit kritikal.

5 April 2011- Mak telefon sekolah asrama Kakak sulung di Seremban. Mak minta pelepasan daripada cikgu untuk benarkan Kakak pulang.

"Adik tenat. Saya mahu kakak-kakaknya berada di sampingnya pada saat terakhir!" Mak pinta pada cikgu dan Kakak diizinkan pulang. Kemudian, Dr. Adura, doktor yang sinonim merawat abang juga datang melawat. Ketika itu mak ceritakan yang mak terkilan sangat tidak dapat tunaikan permintaan Abang yang mahukan kek berbentuk lori sampah.

7 April 2011- Pagi ini Dr. Adura datang melawat Abang lagi. Kemudian Dr. Adura beritahu ada surprise untuk Abang tengah hari ini. Rupa-rupanya, tengah hari itu tetamu yang juga rakan-rakan alam maya Dr. Adura datang membawa kek lori sampah yang Abang mahukan sebelum ini. Ada dua kek mereka bawa. Mak tak sangka, Dr Adura rajin menulis mengenai kisah abang didalam blognya dan ramai yang menawarkan diri untuk menyediakan kek yang abang pinta. Para tetamu bersama jururawat dan doktor menyanyikan lagu selamat ulang tahun untuk Abang. Tetapi abang kurang ceria, wajah Abang tampak letih dan nafas abang turun naik.

8 April 2011- Tengah hari ini, masih ada lagi tetamu datang membawa kek berbentuk lori warna pink untuk abang. Tetapi abang sangat lemah. Abang sekadar terbaring merenung kek itu. Malam itu, semasa jururawat mengambil tekanan darah Abang, bacaanya meningkat naik. Tetapi hati mak dapat merasakan yang Abang sekadar mahu meredakan keresahan hati mak. Malam itu, hanya mak berdua dengan Abang berada di dalam bilik. Mak pandang sayu wajah abang yang semakin lesu dan pucat. Mak duduk di sebelah Abang, mak peluk dan usap rambut Abang. Mak menangis teresak-esak bagai anak kecil.

Dalam tangis itu, mak katakan pada Abang, "Mak tahu Abang nak senangkan hati mak. Abang tak perlu buat macam tu. Mak tahu Abang nak pergi. Jangan tahan-tahan Abang. Pergilah menghadap Ilahi. Mak sudah sedia. Mak redha segalanya. Mak puas dapat sempurnakan apa sahaja hajat yang Abang pinta. Mak juga bangga kerana Allah hadirkan Abang dalam hidup mak walaupun seketika."

Abang hanya diam, memandang mak dengan pandangan lesu. Dan ketika itu mak menangis sepuas-puasnya. Mak juga berjanji bahwa mak tidak akan menangis lagi selepas itu! Ya, mak tidak akan menangis lagi biarpun abang sudah tiada lagi di dunia.

9 April 2011- Pagi itu mak pesan pada abah agar bawa semua anak-anak datang ke hospital. Masa Abang dah dekat sangat. Mak lihat Abang sudah kritikal. Wajah Abang sudah tampak biru, lebam! Dada Abang berombak, tercungap-cungap menarik nafas.

Abang sudah tidak mahu makan dan minum lagi sejak malam tadi. Pukul 8.00 pagi, abah dan kakak-kakak sampai. Mak suruh Kak Long bacakan Yaasin di sebelah Abang. Mak suruh abah baca juga, tapi bacaan abah tersekat-sekat kerana cuba menahan tangisnya.

Pukul 3.00 petang, Abang semakin lesu. Lantas mak ajak Abang keluar berjalan-jalan.

"Abang, abang nak tengok matahari tak? Jom kita turun kantin minum sambil tengok matahari!"

Abang hanya mengangguk lemah. Mak dukung Abang dan kita satu keluarga turun ke kantin. Abang mahu minum air coklat. Tapi Abang hanya minum seteguk. Kemudian, Abang lentukkan kepala pada bahu mak.

"Abang, tu tengok kat luar tu? nampak tak sinar matahari tu? Cantikkan?" Mak tunjuk pada abang sinar matahari yang kelihatan di celah-celah rintik hujan yang turun waktu itu. Abang angkat kepala melihat ke arah matahari itu. kemudian, abang menguap.

"Abang ngantuk!" Itu kata Abang dan kemudian abang terlentuk semula pada bahu mak. Tiba-tiba jantung mak berdegup kencang. "Bang, jom naik. Abang nak 'tidur'! Mak terus ajak abah dan kakak-kakak naik semula ke wad walaupun mereka belum sempat jamah makanan di atas meja.

Sampai sahaja di wad, mak terus baringkan Abang di atas katil.

Dan Abang terus merintih dalam nada yang lemah, "Makkk..sakit perut..!"

Suara Abang amat perlahan dan amat sayu bunyinya. Lantas mak letak tapak tangan mak atas dahi Abang.

"Abang, hari ini, waktu ini, mak redhakan Abang pergi. Mak halalkan segala makan minum Abang. Mak halalkan air susu mak untuk Abang. Pergilah Abang. Mak izinkan Abang pergi!" Mak ucapkan kata-kata itu sambil merenung jauh ke dalam mata Abang yang semakin kuyu. Saat Abang sedang nazak itu, mak panggil kakak-kakak agar mengucup Abang selagi Abang masih bernafas. Mereka kucup pipi Abang bertalu-talu dan mula meraung dan menangis.

"Kakak! kalau kamu semua nak menangis, keluar dari bilik ini. Mak tak mahu Abang dengar kamu menangis! Jangan seksa Abang dengan tangisan kamu semua!" Mak marah mereka. Mak tidak mahu Abang lihat kami menangisi pemergian Abang. Mak tahu, Abang akan jadi lebih sedih dan berat hati untuk pergi bila melihat kami menangis di saat akhir sakaratulmaut menjemput Abang. Mak tidak mahu tambahkan lagi kesedihan Abang untuk meninggalkan kami. Abah pula hanya berdiri di penjuru bilik, meraup wajah menahan suara tangisannya. Jururawat yang ada dalam bilik juga menangis, mak suruh jururawat keluar dan tutup tirai bilik itu. Mak tak mahu orang luar lihat. Mak tak mahu ada orang menangis di saat Abang akan pergi. Setitis dua mengalir juga air mata mak. Tapi mak masih mampu tersenyum.

"Pergilah Abang. Mak izinkan. Mak izinkan.. pergilah.."

Dan perlahan-lahan mata abang yang layu tertutup rapat, genggaman tangan Abang pada jari mak semakin lemah dan akhirnya terlepas...

Pukul 3.50 petang, akhirnya Abang meninggalkan dunia fana ini. Innalillahiwainnailahirajiun.

Mak kucup dahi Abang. Mak bisikkan di telinga Abang, "Tenanglah Abang di sana . Suatu hari nanti, mak juga pasti akan turuti jejak Abang. Abang... tunggu mak di sana ya! Di syurga!"

Abang, sekarang mak sudah dapat jawapanya. Mengapa mak tidak menangis? Pertama, Abang telah di takdirkan menjadi ahli syurga yang akan membantu mak di sana nanti. Kedua, apa saja keinginan Abang semasa hayat abang telah mak tunaikan. Tiada lagi rasa terkilan di hati mak. Ketiga, segala hutang sebagai seorang ibu telah mak langsaikan semasa hayat Abang. Mak telah sunatkan dan buat akikah untuk Abang. Keempat, mak telah menjalankan tanggungjawab sepenuhnya, sentiasa berada di sisi Abang dan menggembirakan Abang setiap saat dan waktu. Kelima, mak rasa istimewa dipilih Allah untuk mendapat anak seperti Abang. Mak jadi 'kaya' dengan kehadiran Abang. Kaya kesabaran, kaya tawadhuk, kaya keredhaan , kaya keimanan, kaya kawan, kaya ilmu, dan kaya pengetahuan. Mak telah beri segalan-galanya melebihi seratus peratus untuk Abang. Mak telah beri yang terbaik dan mak telah berusaha hingga ke garisan penamat. Sebab itu mak tidak perlu menangis lagi.

Abang.. biarpun kini hidup mak dan abah terasa sunyi dan kosong tanpa Abang tapi... mak akan sentiasa tersenyum mengenangkan saat-saat terindah kehadiran Abang dalam hidup kami biarpun cuma sebentar. Abang dalam kisah ini adalah adik Iqbal Fahreen Hamdan, anak bongsu daripada lima beradik. Abang masuk hospital seawal usia dua minggu akibat menghidapi lima jenis kompilasi jantung termasuklah kekurangan injap, jantung berlubang dan saluran sempit. Abang telah menjalani pelbagai siri pembedahan seawal usia dua bulan dan ada antara pembedahannya yang gagal, malah abang pernah disahkan 'mati' apabila jantungnya berhenti berdenyut. Walaupun pada awalnya doktor mengjangkakan hayat abang tidak lama selepas lahir ke dunia, namun ternyata anak kecil ini mampu bertahan sehingga usia empat tahun untuk meninggalkan kenangan terindah dalam hidup Jamilah (ibu) dan Hamdan (bapa).

Al-Fatihah buat Allahyarham adik Iqbal Fahreen.

...............................................

mood : sedih 
p/s : jangan kacau nak balik pahang da

byebye pilah :(

kesayuan dalam kegembiraan

3 oktober ( isnin )
kitorang last paper food nutrition hari ney
happy gila da merdeka dari final exam
tgahari anatajama on the house of open house
dye belanje la maksudnye -,-
hahaha nenek uh kaya belanje aku nan sasab nasik ayam
4hengget sepinggan *cekik darah kat jengka still 3.50 tau !
then spent time together2 nan diorang
terasa sedikit kepiluan di situ :(
 then balik bilik masing2
lepas balik dari bawak eyfa n parent dye tgk rumah sewa , solat terus tido
sampai pukul 6.30ptg
tu pun terjaga sebab sasab dan munmun datang bagi duit
huhu pakcik kayo :D
then malam baru plan nak makan kat pilah
kami bertiga - sabsafana
seperti biasa tunggu bus , sampai then makan
aku makan laksa , ana roti canai , sab nasik goreng kampong ayam
9.45 mlm siap makan then pegi tunggu bus nak balik
mase tunggu bus ney sekali lagi terasa kesayuan
mengapakah ??
hmmm kitorang snap gamba banyak2
phone ana n sab.
nape tak kat phone aku jgk?
aku tanak walaupun korang ber-gigi-biru 
aku tanak simpan gamba tu.
aku akan rase sedih
bayangkan tu mungkin akan jadi malam terakhir kitorang ngan sab
sab maybe buat fast-track sambung degree in food science
sumpah aku ta sanggup nak ade gamba last tu
kitorang da biasa bertiga :(

pesanan untuk sasab lau kau dapat g degree :
1) goodluck kat sana
2) cari pakwe tau! hee
3) take care
4) cari kawan yg bole tunjuk sape diri kau sebenar
5) jangan lupe kitorang kat sini :(
6) tolonglah jgn makan sambil silang ngan air - buncit tau tak ? haha
7) sila la amalkan sit-up yg aku suruh tu . perut kau tuuuuttt.hahah *gurau!hee
8) teruskan perangai pondan-ceria kau tu.
9) kurangkan mengumpat.hahaa
10) lastly tolong jgn menyanyi syok sendiri tanpa kau sedar ade org tgh dengar time tu . haha

huuu . tatau na cakap pe daa .
byebye :(


Saturday, 1 October 2011

jogging a.k.a makang ? haha

assalamualaikum
morning anyong koniciwa olaa !
pagi yang indah .hikhok -..-
nak g joging kul 7.30pg ngan makcik sasab n munmun
anatajama tamao poie sobab dio nak ovornite katonyo.hoho
sy sangat bersemangat hari ney.pagi2 kul 6 da bangun then terus mengejutkan pakcik yang tengah tido bangun subuh. haa,pakcik mane? alaa pakcik gemok yg jual roti ponpon kat penang tu.haha :D
pas subuh study nutrition jap.then apply BMI EER BMR kat pakcik gemok.hah? underweight rupenye kamuu.haha.kate tough?hikhok -..-
then kul 7 terus mandi siap2. 7.30 call makcik berdua tu. hampeh,baru bangun tido.sy sangat geram. grr
tapi tade la membebel mcm pakcik gemok.hoho.
kul 8 baru gerak.matahari da ade,malas joging.keluar semata-mata untuk roti canai!
yeahh tu la aim kami bejalan jauh2 camney.
pastu sampai kedai,pergh ramai gilaa.haa,tapi kenape semua pempuan?! whyy ??!!
haha order then cakap kat akak tu nak g tgk rumah sewa kitorang jap. 
kami bertiga pun jalan la ke belakang kedai nak g tgk rumah tersebut. tiba2 mun n sab jerit serupo pondey . babun !! haha haah kitorang nampak makhluk itu melintas jalan.sangat besar. macam ney
ehh bukan bukan.macam ney.dye macam monyet la tapi besar.rasenye tok ketua puak diorang kot.
haha kitorang patah balik duk je diam2 kat kedai.takuut.huu
time duduk ney la kantoi something ngan sab n mun.hoho.lalalala~`
lame tunggu 
dapat je roti semua ngap.sorang 2helai roti canai kosong.
habiss
 da nak balik.tengokk la jalan yang kami bejalan.jauhh kan kan.
 yg nampak bangunan sikit2 tu kolej.kalau nampak lah.yg pasti kambing banyak di situ -,-
 okayy masuk simpang.on your left sayang!haha
 jengjengjeng.post-guard.suprise!yg jage adalah guard kesayangan sab dan abe.haha
hey sab.hensem kot beliau.seperti mawar rentung je.haha
 uitm cawangan nogoie sombilan
siap ado tandok minangkabau laie tu.haha
 okayy sekarang straight je baby ekk.nampak tak?jauhh kan kan? haha
 yaa.uitm dihatiku sokmo!
uitm mengubah destini anak bangsa.
kalau hari2 camney, uitm mengubah berat badan aku je :D haha
 ado construction.apo ntah dio nak buek.
bak kato sab,dio nak buek kiosk bank.kan da ado mesin atm yg cantek.buek apo nak buek laie.
 yaa hampir sampai.itu adalah bangunan fakulti,admin,dan lab.
 bas kami yang besar dan comel.kami bayangkan dye macam seekor ulat beluncas.haha
 okayy admin dari sight dekatt -,-
 dari depan admin nak balik kolej.bangunan kat dopan tu kolej lelaki.
 okayy,siaran terganggu.haha.asyik tangkap gambau bondo lain jo.cubo tangkap gambau den pulak.
hikhok aku same tinggi ngan sasab! sangat bangga.haha
 yaa.inilah jalan yg luruss
 time untuk naik bukit,huhu
 anjung !
 kosong je.ney tempat makan.aku nak naik ateh nak beli askem pisang.
 hampeh,tutup kau!da pukul 10.30 la weyh!ta keje ke ape makcik ney.huh
 bahagian atas adalah utk study dan dating.tengok lah mereka.
 ney bahagian bawah tempat makan.
 okay da nak balik bilik.ney kolej aku. sri menanti 3.
 2nd floor
 sangat pemalas.haha
 rumah number 22.sape2 nak hantar surat,silalah.haha
 bilik manis bilik :)
totis dan toti setia menunggu kepulangan mummy.hahaha
lastly,askrem limau ! haha

okayy habis.motif sebenar wat post ney,isi gamba kolej serta seisi kg beting dan uitm adalah sebab kerana sesungguhnye sem ney adalah last sem aku duk kolej.huhu.gumbira nyaa :D
balik semangat gila kemas bilik.tungtang tungtang.izni ngah tido,kesiann.haha
hasilnyee

hahaha merepek sungguh post ini.boring.pakcik gemok ta bangon2.geram!
k la mau buat benda yg sepatutnye.
byebye :D

Friday, 30 September 2011

mati -,-

yuhuuu,matiii
arghh,kelegaan setelah berjaya menghabiskan 3 paper yg kritikal 3 hari berturut-turut.sepanjang hari tu jugak la makan tido aku ta terurus seumpama orang yang meroyan.makan maggi,kepek pika,air masak je,time kaya dapat rasa satay,ade rezeki orang belanje nasi n roti canai.hoho sangat beng-ong hidup macam tu.pagi pagi na g exam kepala macam batu berat semacam,mata macam kurakurahijau,badan terketar-ketar macam kene parkinson last2 otak ta berfungsi time exam.haha.

then disebabkan ta makan,tetibe pagi exam microbe aku terasa sesuatu yg sangat menyucuk2 perut ku.huu.kemudian barulah berazam untuk makan nasik.haha.gastric mari maa.huu sakit,nak bubur ! balik tu barulah beli nasik n airsusudutchladychocolate :) ta lega pun.sakit jugak lagi.hari ney habis food-engine maka tamatlah penderitaan mataku yg ta tenteram.haa.
balik exam basuh baju dulu.manual okay! ta guna machine sbb tade syiling.huu.ketar2 tangan kaki pas basuh baju then amik lappy bukak tengok cite jepun YAMATO NADESHIKO ape ntah.haha.layan ta sampai satu episod da tetido.izni tengok sorang.hee.tido then sedar da pukul 3.20.aku rase punye la lame aku tido baru pukul 3 lebih?? cuba utk menggeliat. haaaa seluruh badan dan perut sakit,nak bangun kepala sakit then ta bangun2.haha.then someone call,hee :) shhhh rahsia dulu.
okayy dah!pening kepala balik -,-
esok pagi cadangnye nak jog ngan sasab munmun tapi anatajama ta kompem ag nenek tu.bapak malas.haha.ampun entajah.heee
byebye !

Monday, 26 September 2011

aku malas , kau ?

kemalasan yang terlampau
haha memang cenggini la aku lau time study
semalam ta tido then kul 8 pg td baru tido sampai kul 12
jap je kan aku tido
patut la mata macam kurakura ijau 
* nak kurakura tu ! -,-
bangun je terus p mandi
then amik file food-engine nak study la konon.
haa , semalam si ana rapali a.k.a ana durjana
hahaa maap maap ana jamnan lah
beliau ade bagi soalan suh aku wat past year punye
aku cari taun yg suh dye buat tu tade
then dye bg soalan lain . hee
sebenarnye aku ta jawab pun lagi cik ana oi
hee aku ngah syok layan secret garden ngan izzni time tu
sampai subuh wey
habis 10 episod * wat mcm da tade paper je -,-
then sekarang pun aku ta wat lagi soalan tu . 
jangan marah makcik ye :)
malam ney turn microbe pulak
tatau la dpt study ke tak
rase macam nak tgk drama tu lagi . hikhok -..-
bukan study je malas 
makan pun malas . astaga
da dua hali talak makan nasik maa
ney lau mak wa dpt tau ney , abis la waa
kompem2 dapat bebelan mak secara percumaa
haiyaaa
bukan ape , aku sememangnye malas nak g anjung beli nasik
hoho makcik2 ( sab n ana ) pun diam je
maybe makan ngan housemate mereka kot
aku lain , ta rapat ngan housemate sgt
hee bukan sombong just ta rapat je . hehe
tapi tape semalam izni belanje roti canai
time lapar roti canai sekeras kulit biawak tu pun sedapp 
alhamdulillah
hari ney pulak just air mineral n kerepek ubi raye pika je aku bantai
sekali perot bunyi sumbat la kerepek tu
haha tu la malas punye pasal
okay lah ney ade tips utk hilangkan malas tu time study , bace buku dan sebagai nye
pergi lah melawat n selalu2 lah melawat sbb byk bende best :)


ape ? ngat aku jahil sangat ke ? hee aku nak jadi isteri solehah utk suami aku nanti lah . heee maluuu

okay byebye :D

Sunday, 25 September 2011

sangat ta bole tido -,-

assalamualaikum

okay dah 3 paper done !
siang tadi baru abis csc
pergh , lega da abis
just tinggal debaran tgk result je . huu
hari ney hari last aku puasa enang ! haha ( enam )
so , aku sab ana n abe berbuka kat melang port !
okay aku ta ingat same ada port or pot .
hahaha maap tuan kedai :D
baru ngat nak promote tp lupe name kedai pulak . ayooo -,-

then skrg kul 4 pagi aku tatau na watpe
taley tido lagi
kepale ngah serabut
tambah lak ngan mood malas na study




okay , pictures and quotes ney tade kene mengene ngan sesape . just sebab aku telampau keboringan so aku pun godekgodek la camera phone aku . then jumpe la effect yg mcm ney . huhu macam cantik la pulak . ngehngehngeh :D

sangat rindukan mak sekarang . mak kate bulan 10 nanti dye nak g sabah ngan ayah . sobsob . adik na celebrate birthday ngan sape mak ? mak da la tanak bawak adik :(
sudah mengantuk . mata da berat sangat ney . mau tito hikhok -..-

nunyte
muahhaktuihh puii
byebye :)

Friday, 23 September 2011

motif anda ?! perlu ke bersedihan ?

assalamualaikum ^^,
ta jawab dosa , kalau jawab sayang
haha macam kenal kan ayat itu kan . wee

tade yg best pom
sikalang exam time maa 
tapi aku ngan bangga nye update blog
ahaksss :D
penat wey study
da habis 2 paper
byebye to bel and ctu
' merdeka ' only from them -,-
ade lagi 5 paper rupenye
sobsob :(

there're many things in my head now
hahah asal kau speaking dowh ?
tade laa , saje nak menganjeng org , haha

once upon a time . . 

ade la girl ney add aku
aku pun approve sbb aku tau sape dye
tp aku ta sure dye tau ta sape aku
tp based on ape yg belaku sekarang aku rase dye tau sape aku
hahaha * keling
huh ape motif kau add aku dulu
nak sakitkan hati aku ?
nak buat aku kejelesan sampai bunuh diri makan friskies ?
mmg ta salah pun kau nak kawan nan aku
tapi macam ade something wrong somewhere je
korang ber-loving2 kat fb
ade aku kesah ?
1 more thing , 
baru aku perasan kau la pempuan yg ber-comment2 ngan mamat tu
time tu kitorang belum break ag
pergh agak macam haremm kan
tapi tape aku pecaye kat jodoh dan ketentuan Allah
mamat kau bukan utk aku . haha
syaitan banyak sgt kat sini wey
aku jadi tade mood na blaja
sengal kan ?
mereka sedang happy2 aku pulak yg emo sorang2
ye aku alone skrg
all alone
aku ta layan sesape da
aku da tade perasaan ape2 
tapi as pempuan kau kene la paham gak kan
aku in progress to forget him fully
kau pulak dtg add aku then berkasih-kasihan ngan beliau
grr aku ta buta
still bole nampak kat homepage aku okay !
korang tatau perasaan aku tp please hormat sikit
sebab tu aku kompius ,
ape motif kau add aku haa ??
watehel ?
aku tak marah tapi sedih tu ade la sikit
tapi aku rase ta perlu sedih kot
haha :D

as conclusion , no heart feeling baby ! haha . tayah sedih , marah emo mcm kene pms la sapraa . wat cool je , okay . kau kan kuat . hikhok -..-
lagi pun skrg time exam byk-2 kan saba ye.
* asal aku nasihat diri sendiri ney ? kesian kan ? haha

kepada anda2 ,
pas exam pun aku maybe takkan bg jawapan ape2.
sbb sampai skrg aku tatau ape yg aku rase. huhu
please pergi kat org lain ..
huhu aku penat jage hati korang..
please give up !

pleasee .... -,-

okay , this one is better


the shadow was very annoyed me -,-

tu je yg aku nak share
pape pon aku ngah lapar sekarang
bukak puasa td just makan choc moist cake yg kecik je
tapi harga 2hengget ! -,-
nak blaja csc ta lepas2 lagi
biase la macam aku ckp tadi
byk sgt syaitan nye . haha

ok thats all
muahhaktuihh puii !
haha byebye :D

Friday, 16 September 2011

selamat ke-TUA-an hari makcik loser !

HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
jeng jeng jeng
hahaha



tanak cakap banyak
line wifi macam pondan -,-
happy birthday la makcik !
hadiah tade
hahhaaa
tapi ney je yang aku mampu bagi
kembar kau yg wane ijau
hahah


semoga kau selalu kaya n dapat belanje aku
aku nak kek !!!
hhahahahaa
semoga kita kawan selamenye
oink-oink ! hahahaaa


okay aku nak kek tau makcik!
mmuahh hadiah birthday !
hahha byebye :D